Min minsting har fått en ny heldress i det superfina vintertyget från Znok. Jag älskar verkligen det tyget så jag tyckte att det passade bra till en heldress. En del tycker kanske att det är en pyjamas, men jag tycker att den är fin nog att ha även på dagen. Mönstret är ursprungligen från Ottobre 4 2016, men jag har gjort några förändringar för att få den som jag ville ha den. Lilleman springer mest hela tiden så det är svårt att få till bilder på honom som inte är suddiga.

imgp9773 imgp9777 imgp9780

Han har även fått ett par vantar med matchande vanthållare till. Vanthållare är toppen när ens barn hela tiden tar av sig vantarna och kastar iväg dem. Vantarna är fodrade med varmt och gosigt vantfoder.

img_20170107_152315

Jag sydde även en mysig mössa till honom i samma tyg, men den blev på tok för liten så den får jag spara och ge bort till någon annan bebis. Mönstret kommer från Heilt Spesiell sy til liten og stor och jag valde storlek 1-2 år. När sonen var 11 månader var den alldeles för liten så jag skulle säga att den snarare passar 6 månader.

img_20170106_162805

