Förra sommaren virkade jag på en rosa kofta i ett härligt melerat rosa garn. Först nyligen blev koftan klar eftersom den låg utan knappar i månader innan jag kom mig för att sy i dem. De fina hjärtformade knapparna fick jag av mamma en dag när jag satt och virkade på koftan hos henne. Jag sa att jag inte hade några passande knappar och då plockade hon fram de här fina från sin knappgömma. Det fina garnet heter Bamboo Jazz Multi från Fibra Natura och det är ett väldigt mjukt och behagligt garn som är lätt och skönt att virka med. Mönstret kommer från Drops och det heter Summer Blush. När det mönstret kom ut kände jag direkt att jag ville ha en sådan kofta och när jag sedan köpte det rosa garnet var mönstret givet. Ni hittar mönstret här. Min sjuåring som gillar att fota har tagit bilderna på mig.

Koftan har knappar hela vägen, men jag föredrar att ha den knäppt till hälften bara.

Igår hade jag på mig koftan när vi var på riddardag:-)

 

