Det här är det största virkprojekt jag någonsin gett mig på. Tröjan med bubbelmönster tog enormt lång tid att göra och det gick åt enorma mängder garn till den. Det fina mönstret kommer från boken Geek Crochet Chic och redan första gången jag bläddrade i boken blev jag sugen på att virka just den tröjan för den är så fin med sina bubblor. Dock drog jag mig länge för att göra den då det gick åt massor med garn så hade jag tagit t ex merinoull hade den blivit fruktansvärt dyr. Istället valde jag att virka den i billigt bomullsgarn från Hemtex, som jag köpt på rea för 10:-nystanet. Det är ett irriterande garn som delar sig, precis som Drops Paris, men jag hade köpt mycket av det en gång innan jag visste hur tråkigt det är och nu var det skönt att bli av med det. Tyvärr tog jag fel på storlek då de andra mönstren jag virkat från den boken börjar med motsvarande S, så utan att kolla vad den minsta storleken var, valde jag den och det visade sig sedan att det är XS. Så typiskt när jag varit så noga med att prova ut virkfastheten! Tröjan sitter ändå väldigt bra på, men pga att den är så kompakt är det svårt att ta av den och jag får krumbukta och ha mig för få av mig den, så jag tar helst inte av mig den inför folk, haha! Min man kallar tröjan för min ringbrynja för att den väger så mycket, haha!

här åker jag pulka på en glaciär i min nya tröja:-)

